vineri, 16 ianuarie 2009

Ikea mobileaza Biroul Oval pentru Obama - la ce s-au gandit advertiserii de ziua inaugurarii

2o ianuarie, ziua in care primul presedinte de culoare al Americii, Barak Obama, depune juramantul a devenit un vis implinit pentru advertiserii americani, comenteaza Financial Times, care adauga ca audienta in acel moment va fi comparabila cu cea de la Super Bowl, de zeci de milioane de oameni. Daca esti un nume, trebuie sa fii acolo in ziua inaugurarii noii administratii americane si toate companiile vor sa isi asocieze brandul cu cel al presedintelui ales. Financial Times si USA Today dezvaluie la ce s-au gandit advertiserii si care sunt clientii lor.

A construit propria sa versiune a Biroului Oval in gara din Washington Union Station, in care tot mobilierul este de la Ikea. In plus, un SUV si o limuzina cara cunoscutele cutii si mobila, sugerand faptul ca noua familie de la Casa Alba se muta foloosind produsele companiei scandinave. Ideea este ca mobilarea casei se face "cu responsabilitate fiscala" si ca "schimbarea incepe de acasa". Mai mult, daca intrati pe http://www.embracechange09.com/, puteti sa decorati Biroul Oval asa cum vreti voi.

Foloseste ziua inaugurarii ca pretext de a-si lansa noua campanie, "Pepsi optimism project". Angajati ai companiei vo iesi inca de vineri pe strazile din Washington DC pentru a imparti esarfe, palarii si insigne pe care scrie "Speranta" si "Schimbare". Noul logo, schimbat pentru a semana cu logo-ul din campania lui Obama - va fi postat pe autobuze si pe in garile din capitala americana. Reclamele vor folosi un nou slogan, "obama-escul" "Yes, you can".

Quaker Oats esyte divizia de produse alimentare a Pepsi Co. Ea va furniza cereale pentru 11 petreceri ale bloggerilor din ziua inaugurarii, pentru a-si promova noua campanie "incepe cu substanta", care are drept scop sa hraneasca un milion de familii sarace.


Dunkin Doughnouts - Lanseaza un nou tip de gogosi, "Stars & Stripes" - denumirea steagului american. Gogoselele vor fi presarare cu rosu, albastru si alb si vor fi vadute in perioada 17-23 ianuarie pentru 89 de centi.

Honest Tea - Marca de ceai a si-a sporit notorietatea in momentul in care Obama a fost vazut band un ceai Black Forest Berry in campanie. Asa ca un numar redus de sticle redenumite "Barack Forest Berry" si avandu-l pe Obama pe eticheta vor fi date jurnalistilor. Compania va mai imparti astfel de sticle cu ceai in Washington, la 20 de evenimente prilejuite de inaugurarea noii administratii, pe strazi si in statiile de autobuz. In total vreo 20.000 de sticle din platic, pe care se va putea citi faptul ca America este o tara plina de oportunitati, fie ca esti un candidat pentru cea mai inalta pozitie din stat, fie ca infiintezi o companie de racoritoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu