miercuri, 4 februarie 2009

UPDATE: Bogdan Aurescu a fost numit secretar de stat in MAE

Bogdan Aurescu a fost numit secretar de stat in MAE, informeaza un comunicat al Guvernului, la propunerea inaintata premierului de catre ministrul Cristian Diaconescu ieri, 3 februarie.

Se stia de ceva vreme ca agentul Romaniei in procesul de la Haga este propus pentru acesta functie, sau ca va fi propus, si constat ca ministrul de externe a trimis ieri aceasta propunere premierului.

De ce ieri, dupa pronuntarea decizie CIJ? Pentru dramatism? Pentru a arata ca o recompensa imediata sau a astepta sa vada care e verdictul Curtii?

Potrivit ziarului Gandul, Boc ar fi tergiversat lucrurile. Adrian nastase l-ar fi acuzat pe premier ca a intarzie de doua saptamani sa se pronunte asupra acestei propuneri venite din partea social-democratilor, iar oficiali din MAE au declarat pentru Gandul ca Boc nu daduse niciun semn pana ieri - ziua pronuntarii hotararii CIJ - daca il accepta sau nu pe Aurescu.

UPDATE: Am o admiratie sincera fata Bogdan Aurescu, izvorata din din faptul ca am colaborat extrem de bine de fiecare data cand am scris despre procesul de la Haga. Cand m-am intors in septembrie de la Haga le-am povestit prietenilor despre echipa care a pledat si, la un moment dat, vazandu-le privirile oarecum uimite de entuziasmul meu, m-am gandit ca ma-m apropiat prea mult de acesti oameni si risc sa nu mai sunt obiectiva in ceea ce-i priveste.

Dar mi-a fost imposibil sa nu ii admir cand i-am vazut cum muncesc. Bogdan Aurescu mi-a permis in septembrie sa stau intr-o seara alaturi de ei sa ii vad cum se pregatesc pentru pledoariile de a doua zi, in ciuda faptului ca restul echipei nu se prea simtea in largul ei. De aceea nici nu am prelungit momentul, dar mi-a iesit un reportaj pentru care multi oameni, colegi de presa si cititori si cunoscuti, au avut doar aprecieri pozitive, tocmai pentru ca i-am ajutat sa vada lucruri pe care altfel nu le-ar fi vazut.

Eu cred ca Aurescu este unul dintre cei mai buni diplomati romani, un super-profesionist si un super-om, de o modestie sincera. L-am provocat in repetate randuri sa-mi spuna cum se simte in ipostaza de sef al echipei romanesti, dar niciodata nu a vorbit la singular. A spus mereu: e o munca de echipa. Mi-a aratat clar ca Bogdan nu exista fara echipa, ca nu paote vorbi despre el fara sa vorbeasca despre echipa.

De fiecare data cand a aparut public, dar si in discutiile particulare, a fost extrem de bine informat, concis, a vorbit la obiect si cu diplomatie. Nici macar off the record nu mi-a zis ce pronostic asteapta cu o zi inainte de decizia CIJ. A refuzat sa faca orice anticipare, exact cum trebuie sa fie un profesionist care stie ca si-a facut datoria cat de bine a putut, ca nu a lasat nimic la voia intamplarii, ca a acoperit toate argumentele ce se putea acoperi si ca mai mult decat a facut nu se putea face. Iar decizia CIJ a demonstrat-o.

Ei bine, nu mi-e tema ca mi-am pierdut obiectivitatea avand aceasta parere despre Bogdan. Dar tocmai am citit editorialul lui CTP din Gandul. Si are aceleasi cuvinte bune la adresa lui Aurescu, el, tipul mereu vigilent si sceptic. Si m-am linistit. :)

4 comentarii:

  1. Cred ca ultima, a asteptat verdictul Curtii ...

    RăspundețiȘtergere
  2. daca numirea s-a datorat succesului de la Haga, cred ca e printre putinii politiceni ajunsi in astfel de functii si care sa si merite acest lucru

    RăspundețiȘtergere
  3. Important e, ca a facut-o. Oameni ca Aurescu isi vor gasi recunoasterea valorii in orice societate.Cu atit mai valoros faptul, ca i se recunoaste valoarea intr-o societate profund corupta, care nu are incotro si cauta oameni curati, ca sa mai spele obrazul. Cu un Aurescu nu se face primavara, dar suride speranta.
    Si mai important ar fi, ca Diaconescu sa ne spuna ce ne-a tacut Cabalin Hotzaceanu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Totusi este si o parte trista in aceasta poveste. Pacat ca au avut nevoie sa vada rezultatul pentru a aprecia valoarea lui Bogdan Aurescu. Cand te gandesti ca, daca Haga nu ne-ar fi dat castig de cauza, Bogdan Aurescu ar fi fost poate dat la o parte... Toti cei care il laudam acum, ar trebui putin mai retinuti. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere