miercuri, 11 noiembrie 2009

Cum va simtiti dumneavoastra, ca jurnalist?

Intrebarea mi-a pus-o dimineata tehnicianul meu dentar, cand vorbeam despre santajul facut de Sorin Rosca Stanescu si Bogdan Chireac la seful ANI, Catalin Macovei.

Ingretosata, asa ma simt. Dar starea asta de greata nu e de ieri, e de ceva vreme, mai ales in cea ce priveste cele doua personaje din lumea presei. Bogdan Chirieac a fost dat cu Ajax, Domestos sau pur si simplu cu clor si albit, curatat, facut ca nou dupa mizeria aia de-acum cativa ani.

Mi-e greata si de seful ANI, care in niciun caz nu merita compansiunea ca a fost santajat, din moment ce a acceptat o astfel de discutie.

GREATA - acesta a fost raspunsul pe care l-am dat. Insa acesti oameni - care nu mai sunt de multa vreme jurnalisti, din punctul meu de vedere, si nu pentru ca sunt lideri de opinie, comentatori - sunt percepti de publicul larg ca jurnalisti.

Acum vreo 9 ani vorbeam cu un amic turc, cadru universitar, si imi spunea de ostilitatea publicului fata de jurnalisti. Eu eram mandra de profesia mea, iar el imi zicea ca, in Turcia, n-as avea niciun motiv de mandrie. La naiba, nu vreau sa ajung sa ma eschivez atunci cand sunt intrebata ce meserie am, sa imi fie rusine cu ea, doar pentru ca sunt atatia care o intineaza zi de zi.

Cititi mai multe despre asta la:
Tolontan - Trei si toti trei
Rogozanu - Sa castigam din jegul lor si Vreau nuante
Doc - Santajistul care vorbeste in subtitluri

6 comentarii:

  1. stau si ma intreb daca seful ani mai are ce cauta acolo; pe parcursul discutiei a zis, cel putin o data, ca a acceptat intalnirea pt ca se discuta "barbateste"; intrebarea care se pune e de ce a acceptat-o? eu zic ca nu avea ce sa caute acolo; acum, insa, ca s-a aflat, ce mai cauta la sefia ani?

    pe de alta parte, cei doi nu cred ca mai sunt ziaristi de mult timp...

    RăspundețiȘtergere
  2. @Horia: tocmai de aceea nu-l compatimesc pe seful ANI. ce cauta acolo? de ce participa la discutia aia? sa fim seriosi, el e la fel de vinovat ca si cei doi.

    si da, de acord cu tine, de multa vreme cei doi nu mai sunt ziaristi, iar faptul ca apar la televizor in chip de analisti/comentatori mi se pare deplasat. fac parte din generatia aia de jurnalisti vechi, care au facut bani si matrapazlacuri si acum, ca nu mai au chef sa munceasca si nici nevoie, apar asa, in chip de analisti. ca e usor sa dai din gura pe orice subiect.

    RăspundețiȘtergere
  3. srs si chirieac nu mai sunt jurnalisti de cind au presupus ca lucrurile merg asa, dar nu numai ca nu sunt singurii si santajul poate lua diferite forme inclusiv cea obedienta de a scrie la comanda, ci din pacate exista o buna parte a celor ce fac parte din tagma pentru care manipularea tine loc de deontologie profesionala. pot intelege unele opinii, dar nu pot intelege eludarea evidentelor si inrolarea mercenara practicate de nume "sonore".

    compatimirea nu are oricum ce cauta si ala trebuie sa zboare. grav e ca astia de unde zboara? eu cred ca-i vom revedea cel putin pe sticla.

    RăspundețiȘtergere
  4. intrebarea asta e similara cu intrebarea cum te simti ca roman cand ai aflat ca un violator roman din italia si un criminal roman au fost iar prinsi. e la fel de stupida adica! cum sa te simti, nici mai bine nici mai rau, exista pur si simplu si jeguri pe lumea asta, mare lucru

    RăspundețiȘtergere
  5. Stenogramele dezvaluie un adevar care de fapt il stie toata lumea: asa se face presa in tara asta (rosca stanescu), asa se fac afaceri (bogdan chiriac) si asa se face cariera (macovei). toti sunt reprezantativi pentru specia din care fac parte.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim 20 noimebrie: nu sunt de acord cu dvs., cel putin pe partea la care ma pricep. nu asa se face presa in tara asta. stiu foarte multi colegi de-ai mei care sunt curati, nu puteti insulta o mare parte din breasla asta comparandu-i cu Rosca Stanescu. sunt multi, foarte multi, anonimi, care muncesc cinstit in presa, dar care, e adevarat, nu au averea lui SRS, dimpotriva, platesc chirii, au credite pentru case, la fel ca toti romanii. nu generalizati. nu asa se face toata presa din tara asta.

    RăspundețiȘtergere