miercuri, 9 mai 2012

Secretarii de stat de la MAE - cin' sa fie? cin' sa fie? Cateva raspunsuri posibile

Numele facut public este cel al lui Bogdan Aurescu. Profesionalismul sau il recomanda si ma amuzam, discutand cu cunoscuti, ce soarta ar avea ministrul care l-ar schimba pe Aurescu. Si cu cine l-ai putea schimba?

O persoana foarte competenta din MAE, dar fara notorietatea lui Aurescu, este secretarul de stat Luminita Odobescu, cel de-al doilea secretar de stat. Asa cum o caracteriza ministrul Diaconescu, "se ocupa de 20 de ani de UE".  Cam greu sa gasesti inlocuitor si pentru ea, chiar daca oameni care se pricep la UE mai sunt. Sau se considera competenti multi, ca sa fim mai exacti.

Surse diplomatice convergente mi-au spus ca este foarte probabil ca si ea sa ramana in functie. "E nevoie de cineva care sa stie domeniul", mi s-a spus. O fi nevoie, dar imi amintesc de o perioada in care Aurescu acoperea tot - era prin octombrie 2009, cand am mers in Georgia si am participat, cu el, la o patrula a EUMM. Atunci se ocupa de tot: relatia nord-atalntica, UE. Si s-a mai intamplat anul acesta la inceput, inainte de a fi numita in functie Luminita Odobescu.

Cel de-al treilea e, cel mai probabil, numit de PNL. Sau pe postul alocat PNL. Adica Aurescu si Odobescu ar fi agreatii PSD, vor functiona pe posturile PSD. Pentru cel de-al treilea loc - pe postul eliberat de Anton Niculescu, diplomat, sustinut de UDMR - este foarte probabil sa fie pus analistul politic Dan Petre, fiul lui Zoe Petre. Am gasit aici un interviu cu si despre el.

UPDATE, 15 MAI 2012: Am avut dreptate. Iata stirea cu numirea, dupa ce numirea a aparut in Monitorul Oficial (vineri, 11 mai 2012, numarul 318).

4 comentarii:

  1. Habar nu ai despre ce vorbesti !
    Ori nu esti suficient informata, ori incerci o manipulare grosolana.

    Fara stima,
    Nicu

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicu, daca esti atat de sigur ca habar n-am despre ce vorbesc - e clar ca stii tu mai bine. Deci? Sursele mele au spus ceea ce am scris. Ale tale ce zic?

    RăspundețiȘtergere
  3. am inteles ca a fost consilier prezidential pe timpul lui Constantinescu. alta experienta in diplomatie mai are? ca daca tot avem un ministru politic, macar secretarii de stat sa fie toba de diplomatie.

    RăspundețiȘtergere
  4. v-as recomanda sa citit interviul catre care am facut trimitere, am pus linkul. ofera foarte multe informatii despre Dan Petre. e chiar interesant. :)

    RăspundețiȘtergere