miercuri, 12 martie 2014

Ministerul Fondurilor Europene - comunicare defectuoasă sau neştiinţă. Sau pur si simplu, indiferenţă. Deadline-uri autoimpuse, nerespectate

Urmăresc cu atenţie strategia de cheltuire a banilor europeni pentru perioada 2014-2020 şi documentele programatice. Aşa că, în mod firesc, atunci când nu am răspunsuri, pun întrebări Ministerului Fondurilor Europene, care va gestiona cea mai mare parte a banilor si a programelor operaţionale pentru următorii 7 ani.
În 6 martie am trimis un email MFE cu două întrebări:

1. A trimis România, conform angajamentului propriu si deadline-ului autoimpus, al doilea draft al Acordului de Parteneriat?
2. În ce fază suntem cu elaborarea programelor operaţionale, mai ales cu acelora pe care le va gestiona MFE - Programul Operaţional Infrastructura Mare, Programul Operaţional Capital Uman, Programul Operaţional Competitivitate şi Programul Operaţional Asistență Tehnică.

Deocamdată nu am primit niciun răspuns. Este 12 martie, au trecut 6 zile, am primit doar raspunsul, la insistenţele mele, că solicitarea este dată în lucru. E adevărat, MFE are la dispoziţie 30 de zile să îmi răspundă şi probabil o va face în ziua în care va trimite la Bruxelles Acordul de Parteneriat.

MFE nu îşi respectă propriul deadline

Între timp, am aflat de la Bruxelles, de la purtătorul de cuvânt al comisarului pentru Dezvoltare Regională, că autorităţile din România NU au trimis oficial al doilea draft al Acordului.

"Au însă timp să o facă până în 22 aprilie, iar noi am spus mereu că preferăm să avem o formă bună a documnentului, decât una făcută în grabă şi trimisă înainte de termenul limită", a precizat Shirin Wheeler.

Până acum , doar 10 ţări din Uniunea Europeană au trimis Acordurile de Parteneriat la DG Regio.

Prin urmare, România nu este, oficial, în întârziere. Altfel, propriul deadline a fost sfârşitul lunii februarie, iar acesta nu a fost respectat.

La cea de-a doua întrebare, MFE ar fi putut avea un răspuns. Pe site-ul ministerului este publicat un prim draft al Programului Operaţional Infrastrutura Mare

Eu încă aştept un răspuns oficial. Asta dacă nu mai descopăr nişte informaţii chiar pe site-ul ministerului.

În plus, un alt program operaţional, POR, este publicat pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale. El poate fi citit aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu